5 porad jak dbać o swoje ciało

0

Gdy zaczyna się nowy rok i robimy postanowienia noworoczne to zawsze mamy nadzieję, że je zrealizujemy od początku do końca. Rzeczywistość jednak pokazuje, że mało która osoba trzyma się tych postanowień.

Ze słomianym zapałem boryka się wiele osób, które chcą ograniczyć jedzenie niezdrowych produktów, schudnąć, dbać o cerę czy czuć się lepiej każdego dnia. Co takiego należy zrobić, żeby końcowy efekt był satysfakcjonujący?

Porady jak dbać o ciało

Nasze ciało to element, o który zawsze warto zadbać. Jeśli borykasz się z cellulitem, czy nadwagą to należy podjąć odpowiednie kroki, żeby temu zaradzić. Poniżej znajdziesz listę kilku porad, które ułatwią Ci pracę nad swoim ciałem.

1. Częściej się ruszaj

Skąd to znamy? Przecież to jest oczywiste, że powinniśmy się częściej ruszać, chodzić do pracy na piechotę i uprawiać sport, żeby poprawić kondycję naszego ciała. Wielu ludzi dopada wielki leń, który mówi im: “po co się przemęczać, przecież to i tak nic nie da”.

A właśnie, że da! Ten głos można porównać do nieżyczliwego przyjaciela, który z jednej strony mówi nam, że jesteśmy fajni – a z drugiej próbuje sabotować nasze działania i gdy tylko nas nie ma w pobliżu to obgaduje nas za plecami.

Zamiast się rozpisywać, przejdę do sedna. Ruszaj się częściej z domu, uprawiaj sport, zapisz się na jakieś wydarzenie, w którym wylejesz trochę potu. Dla Twojego ciała nie ma nic lepszego niż ruch. Lekarze są zdania, że w każdym tygodniu powinniśmy poświęcić trochę czasu na aktywność ruchową np. bieganie czy pływanie.

Siedząc w domu przed telewizorem nie sprzyjasz formowaniu swojego ciała. A gdy jesteś w ruchu to spalasz kalorie i dzięki temu łatwiej jest Ci schudnąć czy wyrzeźbić sylwetkę.

2. Zdrowo się odżywiaj

Zdrowa dieta to taka, która jest bogata w witaminy i minerały. Zakładam że zdarza Ci się zjeść coś na mieście np. pizzę. Takie produkty zawierają puste kalorie, które otumaniają umysł i powodują pojawianie się cellulit i tłuszczyk na brzuchu.

Nie muszę wspominać o tym, że takie jedzenie jest niezdrowe i powoduje dolegliwości zdrowotne. Wystarczy poczytać sobie raporty i statystyki. Jest tego naprawdę dużo i gdy wgłębimy się w składniki, które zawierają te niezdrowe produkty to można się przerazić. Jedzenie produktów zawierających cukier czy sól powinniśmy ograniczyć do minimum.

Zamiast tego lepiej zjeść owoce, czy naturalne produkty spożywcze, które nie są chemicznie modyfikowane. Dobra będzie zielenina – czyli kapusta lub zielone warzywa. Im więcej takich produktów znajdzie się w Twojej diecie tym lepiej.

3. Naturalne suplementy

Zdania na temat suplementów są podzielone. Jedni je kochają, inni nienawidzą, bo stosując je nie mają żadnych efektów. Suplement jak sama nazwa wskazuje jest tylko dodatkiem do diety i nigdy nie zastąpi pełnowartościowego jedzenia.

Polecam szukać naturalnych produktów, które cieszą się dobrymi opiniami. Dla osób które próbują zrzucić kilogramy dobre będą tabletki na odchudzanie, które przyspieszają spalanie tkanki tłuszczowej. Zestawienie zostało przygotowane przez Martę Kowal.

Stosuj suplementy na odchudzanie z głową, wprowadzając dodatkowo zdrową dietę, a na efekty w postaci utraty kilogramów nie będziesz długo czekać.

4. Nawadniaj się

Nasze ciało składa się głównie z wody. Bez niej nie potrafilibyśmy przeżyć nawet tygodnia. Twoja skóra i ciało potrzebuje wody, bo dzięki temu nabiera elastyczności.

Picie wody niegazowanej czy mineralnej poprawia nastrój, wspomaga myślenie i pomaga zaspokoić pragnienie.

To ile wody powinniśmy pić w ciągu dnia zależy od naszych indywidualnych preferencji. Jeśli uprawiamy sport to nasze ciało ma większe zapotrzebowanie na wodę. W cieplejsze dni także powinniśmy pić więcej.

5. Unikaj nadmiernego opalania się

nadmierne opalanie sięAby nasza skóra była piękna i błyszcząca powinniśmy ograniczyć opalanie się. Dla niektórych kobiet może to się wydawać drastyczne, ale zbyt długie przebywanie na słońcu jest zabójcze.

Specjaliści alarmują na każdym kroku, że zbyt długie wystawianie naszej skóry na promienie społeczne doprowadza do oparzeń skóry lub nowotworów. Jeśli już musisz przebywać długo na słońcu to stosuj dobre filtry zabezpieczające (chociaż większość z nich i tak nie gwarantuje pełnego bezpieczeństwa).

Nie muszę chyba pisać, że codziennie chodzenie na solarium, żeby opalić skórę jest niebezpieczne. Rób to z rozwagą!

Przebywanie na słońcu jest nam potrzebne, bo dostarcza naszej skórze witaminę D, która wspomaga wchłanianie wapna z przewodu pokarmowego, ogranicza ilość skurczów mięśni i wpływa dobrze na układ kostny. Witamina D poprawia też nastrój, dzięki czemu czujesz się lepiej.

Wprowadzenie tych porad do swojego życia pomoże Ci dbać o ciało, sprawiając że będzie wyglądało młodo i pięknie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here